Its crime o’clock! Σε γοητεύει το νουάρ; Λατρεύεις τη δράση και το μυστήριο; Σου αρέσει να λύνεις γρίφους και να φωτίζεις σκοτεινές υποθέσεις; Αν ναι, τότε είσαι στο σωστό μέρος!
Its crime o’clock! Σε γοητεύει το νουάρ; Λατρεύεις τη δράση και το μυστήριο; Σου αρέσει να λύνεις γρίφους και να φωτίζεις σκοτεινές υποθέσεις; Αν ναι, τότε είσαι στο σωστό μέρος!
Με τη δημιουργία της Μητροπολιτικής Αστυνομίας στην Αγγλία το 1829 δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους πρωτοσέλιδα εφημερίδων τα οποία απεικόνιζαν άγριες δολοφονίες και στυγνούς εγκληματίες. Το κοινό άρχισε να αντιμετωπίζει τα δημοσιεύματα αυτά ως έναν νέο τρόπο ψυχαγωγίας, ενώ σύντομα δημιουργήθηκαν και οι πρώτοι λογοτεχνικοί ντετέκτιβ.
Ένα από τα πρώτα δείγματα αστυνομικής λογοτεχνίας είναι η συλλογή ιστοριών του Τόμας Σαρ Σκίνερ το 1827, με τίτλο Ιστορίες στη ζωή ενός αξιωματικού στην οδό Μπόου Στριτ. Τα επόμενα χρόνια γράφτηκαν αρκετές ιστορίες που βοήθησαν στην ανάπτυξη του είδους. Το 1841 κυκλοφόρησε το διήγημα Οι φόνοι της οδού Μοργκ, διά χειρός Έντγκαρ Άλαν Πόε, του Αμερικανού ποιητή και πεζογράφου, με κεντρικό ήρωα τον Ογκίστ Ντιπέν, έναν ερασιτέχνη ντετέκτιβ. Το βιβλίο αυτό θεωρείται η πρώτη αστυνομική ιστορία της αγγλόφωνης λογοτεχνίας.
Τα αστυνομικά μυθιστορήματα αρχικά λειτούργησαν ως ένας τρόπος εξοικείωσης των αναγνωστών με τη συνεχόμενη αύξηση της εγκληματικότητας. Παρ’ όλα αυτά, η crime λογοτεχνία δεν έχει ως στόχο να βρει το αντίδοτο για την εγκληματικότητα ούτε να κατασκευάσει ένα ευχάριστο τέλος στοχεύοντας στον καθησυχασμό του αναγνωστικού κοινού. Μας βοηθάει να καταλάβουμε τη βίαιη κοινωνία που έχουμε κατασκευάσει, ενώ μας αφήνει να ελπίζουμε πως το «κακό» δε θα παραμείνει ατιμώρητο.
«Ξέρεις τι ψάχνουμε. Δώσ’ το, και θα την αφήσουμε ελεύθερη». Όταν η ομηρία λήγει αφήνοντας πίσω της θύματα, η Φέιθ μένει με πολλά ερωτήματα και ελάχιστες απαντήσεις. Για να βρει τη μητέρα της, θα χρειαστεί τη βοήθεια του συνεργάτη της. Μόνο που αυτή τη φορά η Φέιθ δεν είναι μόνο αστυνομικός. Είναι και μάρτυρας και ύποπτη.
Mε αφορμή μια σειρά παράξενων δολοφονιών που σημειώνονται σε όλη την πόλη, η Αμάντα ξεκινά τη δική της έρευνα και ανακαλύπτει πριν από την αστυνομία ότι οι θάνατοι πιθανώς συνδέονται μεταξύ τους. Η υπόθεση, όμως, γίνεται ακόμα πιο προσωπική όταν, ξαφνικά, η Ιντιάνα, η μητέρα της, εξαφανίζεται. Μπορεί το γεγονός αυτό να συνδέεται με τον κατά συρροή δολοφόνο;
Η Ρέιτσελ παίρνει το ίδιο τρένο κάθε πρωί. Ξέρει ότι θα σταματήσει στον ίδιο σηματοδότη, την ίδια ώρα, και θα αντικρίσει τα ίδια σπίτια δίπλα στις ράγες. Αρχίζει, μάλιστα, να νιώθει οικεία με το ζευγάρι που ζει σ’ ένα από αυτά. «Τζες» και «Τζέισον» τους αποκαλεί. Η ζωή τους, στα δικά της μάτια, είναι τέλεια. Μακάρι να μπορούσε και η Ρέιτσελ να είναι τόσο ευτυχισμένη. Ώσπου ένα πρωί βλέπει κάτι που τη σοκάρει.
Για τον Ζαν-Μπατίστ Γκρενούιγ, τον σκοτεινό ήρωα, μαθαίνουμε μόνο πως γεννήθηκε στις 17 Ιουλίου 1738 στο Παρίσι, ανάμεσα στα σκουπίδια της αγοράς. Η μακριά πορεία του στο βασίλειο των οσμών θα τον οδηγήσει από το εργαστήριο του αρωματοποιού στη θέση του ημίθεου που παρασύρει τα πλήθη με μοναδικό όπλο το ύψιστο και συγκλονιστικότερο άρωμα που υπάρχει. Αυτό της ανθρώπινης ύπαρξης.
Η Μαρλέν έχει παντρευτεί τον Χερ Βίγκαναρ, τον άνθρωπο που φοβούνται όλοι στο Νότιο Τιρόλο, για να ξεφύγει από τη μίζερη ζωή της. Τώρα όμως κάτι έχει αλλάξει και δεν μπορεί να υποκρίνεται ότι δεν έχει συμβεί τίποτα. Ξέρει ότι ο άντρας της δε θα συγχωρήσει την προδοσία της. Μια τρομαγμένη γυναίκα, τρεις άντρες και μια εγκληματική οργάνωση μπλέκονται σε ένα θρίλερ που εκτυλίσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.