Διαβάζουμε απόσπασμα από το βιβλίο ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΜΕ ΤΟΝ ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΪ

Share Button

Το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να με καρφώσει μ’ εκείνα τα υπέροχα καστανά μάτια του και να πει: «Μπορεί να έχω παραπιεί κι έχει θολώσει η κρίση μου, αλλά μου φαίνεται πως ίσως το έχεις».

Είναι Οκτώβριος 1920 και η τζαζ είναι παντού. Δεν ξέρω να παίζω τζαζ, γι’ αυτό παίζω Ραχμάνινοφ. Νιώθω μια έξαψη να φουντώνει στα μάγουλά μου εξαιτίας του μηλίτη που με έχει ποτίσει με το ζόρι η καλή μου φίλη Κέιτ Σμιθ για να χαλαρώσω. Αισθάνομαι τη χαλάρωση να πλησιάζει δευτερόλεπτο το δευτερόλεπτο. Αρχίζει από τα δάχτυλά μου, που τώρα τα νιώθω ζεστά και ανάλαφρα, και προχωράει κατά μήκος των νεύρων μου, απλώνεται σε όλο μου το σώμα. Έχω πάνω από χρόνο να μεθύσω, από τότε που αρρώστησε βαριά η μητέρα μου, και μου έχει λείψει αυτή η αίσθηση της μέθης που έρχεται σαν άψογα εφαρμοστό γάντι από ομίχλη που τυλίγει θαλπερά και εξαίσια το μυαλό μου. Δε θέλω να σκέφτομαι και δε θέλω ούτε να αισθάνομαι, εκτός κι αν είναι κάτι τόσο απλό όσο το γόνατο αυτού του πανέμορφου αγοριού λίγα εκατοστά από το δικό μου.

Το γόνατο σχεδόν φτάνει κι από μόνο του, όμως στη συνέχειά του βρίσκεται ένας ολόκληρος άντρας – και τι άντρας! Ψηλόλιγνος, με πυκνά σκούρα μαλλιά κι ένα λακκάκι στο αριστερό του μάγουλο που μπορείς να χαθείς μέσα του. Οι φίλοι του τον φωνάζουν Χέμινστιν, Όινμποουνς, Μπερντ, Νέστο, Ουέμετζ – ό,τι σκαρώσουν κάθε στιγμή. Εκείνος φωνάζει την Κέιτ Στατ ή Μπάτστιν (όχι και πολύ κολακευτικό), κάποιον άλλο τον λέει Πυρετούλη και κάποιον άλλον Το Μέγα Κερασφόρο Μέλος. Δείχνει να ξέρει τους πάντες και οι πάντες δείχνουν να ξέρουν τα ίδια αστεία και τις ίδιες ιστορίες. Οι στιχομυθίες τους είναι τηλεγραφικές και κωδικοποιημένες, μια ανταλλαγή από ατάκες και ευφυολογήματα σε αστραπιαίες εκατέρωθεν ριπές. Δεν τους προλαβαίνω, αλλά δε με πειράζει και πολύ. Το να βρίσκομαι δίπλα σ’ αυτούς τους χαρωπούς ξένους είναι σαν τονωτική μετάγγιση καλής διάθεσης.

Καθώς η Κέιτ έρχεται προς το μέρος μας από την κουζίνα, εκείνος τεντώνει το άψογο πιγούνι του και λέει: «Πώς να την πούμε την καινούργια φίλη μας;»

«Χας», λέει η Κέιτ.

«Καλύτερα Χασεδάδ», λέει εκείνος. «Ή Χάσοβιτς».

«Κι εσύ είσαι ο Μπερντ;» ρωτάω εγώ.

«Ο Ουέμ», λέει η Κέιτ.

«Εγώ είμαι αυτός που πιστεύει ότι κάποιος θα έπρεπε να χορεύει». Χαμογελάει με όλο του το είναι και σχεδόν αυτοστιγμεί ο αδελφός της Κέιτ, Κένλι, μαζεύει ρολό το χαλί του καθιστικού σε μια μεριά και καταπιάνεται με το γραμμόφωνο. Το ρίχνουμε στον χορό και ο ένας δίσκος διαδέχεται τον άλλο. Ο Μπερντ δεν είναι ταλαντούχος χορευτής, όμως τα άκρα του είναι χαλαρά στις κλειδώσεις και διακρίνω ότι αισθάνεται άνετα μέσα στο σώμα του. Επίσης δεν έχει την παραμικρή αναστολή να με προσεγγίσει. Πριν το καταλάβω, τα υγρά χέρια μας είναι σφιχτοδεμένα, τα μάγουλά μας τόσο κοντά που αισθάνομαι την ολοζώντανη θέρμη του. Και μόνο τότε μου λέει επιτέλους ότι τον λένε Έρνεστ.

«Σκέφτομαι, όμως, να το παραχωρήσω σε κανέναν άλλο. Είναι τόσο ανιαρό. Αμ το Χέμινγουεϊ; Ποιος θέλει έναν Χέμινγουεϊ;»

Πιθανότατα κάθε κοπέλα από εδώ ως τη Λεωφόρο Μίσιγκαν, σκέφτομαι εγώ, χαμηλώνοντας το βλέμμα μου στα πόδια μου για να μην κοκκινίσω. Όταν ξανασηκώνω τα μάτια μου, τα καστανά δικά του είναι καρφωμένα πάνω μου.

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Μπορείς να αγαπάς κάποιον υπερβολικά;

Σικάγο, 1920. Η Χάντλι Ρίτσαρντσον είναι μια κοπέλα «καλής οικογενείας», συγκρατημένη και καθωσπρέπει. Μέχρι τη μέρα που εισβάλλει στη ζωή της ένας παρορμητικός και απίστευτα γοητευτικός άντρας που ονειρεύεται να γίνει συγγραφέας: ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ.
Ερωτεύονται παράφορα, παντρεύονται και φεύγουν για το Παρίσι, όπου θα γίνουν το χρυσό ζευγάρι μιας μυθικής παρέας, στην οποία συμμετέχουν η Γερτρούδη Στάιν, ο Έζρα Πάουντ και ο Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ. Αλλά στο μποέμικο Παρίσι της «χαμένης γενιάς», όπου το αλκοόλ ρέει άφθονο και η τζαζ παίζει ακατάπαυστα, κανείς δε μένει πιστός για πάντα…

Η στιγμή της κρίσης θα έρθει. Και κανείς από τους δυο τους δε θα είναι προετοιμασμένος γι’ αυτό που θα ακολουθήσει…

Ένας από τους πιο μεγάλους και θυελλώδεις έρωτες στον χώρο της λογοτεχνίας γίνεται από την ταλαντούχα Πόλα ΜακΛέιν ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα, που αγαπήθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο.

Share Button

The Author

Η ομάδα των Εκδόσεων Ψυχογιός

Όταν κλείνει ένα βιβλίο, ανοίγει ένας κύκλος επικοινωνίας. Ζήστε την εμπειρία. Εσείς κι εμείς πάντα σ' επαφή!